Omalta osaltani talven treenailut on jo ajat sitten loppunut, mutta kouluttajana olen toiminut sitäkin innokkaammin! Minulla on ollut koko talven aivan huippu ryhmä, joka on yllättänyt minut monet kerrat erittäin positiivisesti. On ollut hienoa nähdä miten tehdään hienoa agilityä ja kuinka kehitystä tapahtuu. Osan meistä tiet eroavat kesän treeneissä, mutta toivon (ja tiedän) että monien kanssa tullaan treenaamaan yhdessä vielä koko kesäkin tavalla tai toisella. Suunnitelmia olen luonut jo muutamien parien kohdalla eteenpäin, koska haluaisin kouluttaa heitä myös kesän. Ei tohtisi luopua, kun kaikki on alkanut sujua ja edistyä. Ja vaikka homma edistyy matkaa on vielä paljon edessä. Minulla on tapana bongailla uusia pareja milloin mistäkin kentän laidalta ja nyttenkin minulla on muutama koirakko mielessä ketkä haluaisin ehdottomasti ryhmääni kesälle, jotta saisin työstää heidän osaamistaan.

Omalla kohdalla olen asettamassa tällä hetkellä kesän tavoitteita treenillisesti -ja hieman myös arvokilpailullisesti, mutta katsotaan nyt miltä näyttää kun Yoyo palaa Kuopioon ovatko tavoitteet realistiset millään tavalla. Käännöksiä olisi tarkoitus nopeuttaa ja pienetää samaan aikaan, joka tarkoittaa erilaisten uusien ja vanhojen ohjauskuvioiden työstöä. Lisäksi edelleen sitä perus estevarmuutta haetaan, jotta vältämme turhat kiellot -niin ja irtoaminen. Kirjoittelen myöhemmin vielä tarkemman selostuksen kun pääsen pohdinnoissani loppuun!

Taas tällainen lyhyt teksti tähän väliin :) 

Tässä vielä oma talviryhmäni viime kesän kuvin!

Minusta on näköjään kovaa vauhtia tulossa paimenkoira kouluttaja ;)